Friday, June 29, 2012

Tgh gila ~

Assalamualaikum..

Mesti ingat aku tgh meroyan kan..hahaha..yup..ngah meroyan cari baju muslimah.. Aku ska naa pakai baju muslimah.. sbb dia labuh n sopan2 gituw.. Sebab dah lama gila dekat 2 tahun lebih gak la aku x shopping online tshirt muslimah, maka rini bila dah tangan gatai p usha2, maka hati ni membuak2 suruh beli.. heheehe..kali ni sasaran baju tshirt yg plain, sbb bleh pkai dgn shawl yg corak mcm2..hehehe..tgh kautim dgn penjual tu skrg..ntah dapat ke x diskaun2 ni kan..hahaha.. Dekat umah dalam 5 helai rasanya.. 3 helai dah kasi kat adik, ni ada selai tu ketat dah kat buntut, ingat nak kasi kat akak (errkk kakak aku lg kecik dr aku =,=) ..tu yg nak beli baru..sempena nak masuk degree kan bulan 9 ni..hahaha.. 

InsyaAllah aku nak transform jadi muslimah sejati (ceewah~) .. nak labuh2 n longgaq2.. InsyaAllah..doakan ya~ Dulu bukan aku pakai baju ketat, cuma dulu baju mcm ada cutting sikit..so xmau dah jadi mcm dulu.. Nak ikut mcm panduan syariat Islam dan etika pemakaian yg sebetulnya dalam Islam.. lepas ni pun, InsyaAllah nak transform pakai stokin kaki selalu..dulu selalu pakai ikut mood.. Mak pun dah sindir haritu "rumah ni byk stokin comel2, xmau ambik pakai ka".. hehehe..dulu mmg aku pakai, stokin aku pakai semua cantik2 corak2.. tapi maid aku cilok (hampeh) kantoi sbb masa anta dia balik Indon ritu, kat kaki dia ada stokin aku yg cantik gitu dan yg dah hilang setahun lepas..jenuh aku cari..1 1 hilang..hahaha.. OKAY AKU TAW NI ALASAN.. n dlu aku pakai stokin hitam pun yg jarang, yg mana bentuk jari kaki pun bleh bilang ada 5..hahaha.. ritu aku baru beli stokin baru (nak pakai masa degree nnt) hehehe.. so nnt nak betul2 ttup aurat kaki..

Act, dah lama aku nak berubah ni, tapi taw2 jelah..nak buat baik ni ada2 ja halangan..MasyaAllah.. tapi Alhamdulillah, skrg aku kuat...InsyaAllah, doakan ya ! dan hati ni berkobar2 nak berubah pakai baju longgaq2.. kak ada kasi 2 jubah hitam, happy sgt..baju dia pun ada lam 3 helai dia kasi, mmg happy sgt3.. baju kak semua labuh2 n longgar2 sure xikut bentuk badan.. sukesukesuke :) 

Tadi dengaq kuliah Ustad Don kat youtube pasal labuhkan tudung.. hehehe..sebelum ni kekadang tu ada gak pakai shawl betul2 atas dada, mcm, tutup jugak kan..tp kali ni nak labuhkan lagi.. InsyaAllah.. Ya Allah happy betul rasa bila pikir semua ni.. 

Pastu kan...ritu, selongkaq almari kakak kat bilik atas, banyak sgt baju kurung dia, kak dah x pakai semua tuh, sbb skrg dia pakai jubah jaa..so daripada bagi kat orang, baik aku ambik kan..so, banyak jgk aku pilih, n skrg antar kat sepupu ( Kak Ah) ntuk otter kecik sikit sbb baju kurung kak besaq sgt, hehehe..so happy bla xyah pikir nak tempah, cari kain.. baju kurung aku dah makin kecik (semua bj kurung ambik kakak pya) tp ritu kawan tegoq dari belakang baju kurung tu ketat kat bontot, mana aku sedaq, trus xpakai dah..so klu kira dalam almari ada 2 ja baju kurung aku skrg.. n baju konvo (bulan 10 ni) pun xyah pening2 nak beli sebab ambik jubah nikah kakak..hohoho.labuci2 sikit2, mak dah otter ritu kasi singkat sikit (aku ketot jgk rupanya =,=) hehehe..

Alhamdulillah... harap transformasi aku menjadi lebih muslimah akan berkekalan..doa kan ya~ 

Errk..nak tanya..aku pakai baju muslimah pastu tudung sarong, macam mak2 ke ehh? ada sorang kawan aku ni cakap aku pya style mcm mak2.. hahaha.. hampeh gle kan dia..tp dia cakap, dia ska aku pakai macam tu sbb nampak sopan dan xnampak bentuk badan :) Alhamdulillah..

Comel kan tshirt muslimah ni..ley padan dgn mcm2 warna shawl



**psst : aku bersyukur sbb tinggalkan 'dia' sbb aku rasa agak terpesong dlu masa dgn 'dia' .. taste dia pun nak ketat2.. mujoq aku xbodo ikut smata nak happykan 'dia' ...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...