Thursday, August 15, 2013

Badmood? Org sekeliling pun terkena tempias..

Semua org penah badmood kan? Tipu kalau korg ckp xpenah badmood..nak2 yg pempuan tu, kalau dtg PMS, sure badmood..hahaha..tp certain jelah..





Bila selalunya korang badmood? Bgn tido time nak dekat manghrib? Bila pening2? Bila kena marah? Bila bgn pagi, ada org spoil mood? Or bila dah tensen dgn esaimen dekat due date?





Well, mcm2 faktor badmood kan..certain org, lain sebab badmood dia.. Ohh ye, aku paling xsuka orang badmood sebab gaduh dgn pakwe or yg kaitan pakwe makwe lah..rasa mcm, benda yg paling x berfaedah..hehehe..aku rasa laaa.. kalau dah marah sgt dgn pakwe/makwe korang tu, badmood dgn org tu dah la, jgn sampai org sekeliling rasa bahang badmood.. aku selalu kalau jumpa org mcm ni, mmg aku sindir habis2 la..kau punya masalah, apsal org lain yg kena tempias..xsyokk la kan..nak luah ka apa ka, xkisah la..
Kalau nak badmood, kau badmood sorang2 dah la K.. aku la, cukup cukup cukup pantang, bila org tu badmood, habisssss hah org sekeliling dia kena tempias drpd td mood happy, tetiba bleh jangkit jadi badmood.. OK, that very piss me off.. if ada reason munasabah dia nak badmood kat semua xpa.. contohnya mcm, maybe grouping teamwork..maybe dia tu leader, kasi tugasan kat ahli dia, but sekor pun..opps, sorang pun xbuat dgn sempurna dan byk ja spelling error, or semua dia kena kasi info, semua dia kena perbetulkan..ok, that’s reasonable..sebab teammates dia baloq liat ! hahaha..
Tapi, if benda kecik je, dia badmood kat org lain..tp dia lepas kat org lain..ok that’s really unacceptable..

Selalunya, mood ni kekdg menguasai atmosphere..eh yeke?
Macam aku laa, Alhamdulillah, sejak bergaul dgn dunia haiwan ni, ramai cakap aku ni peramah, riang, happy, dan mcm2 feedback yg positivelah..hoho, if korang nak tahu, dlu aku gila emo kot.. Ritu, aku kuar la dgn adik bongsu, Ariffah aka Fah.. sambil drive tu, bukak la lagu, sambil drive tum mg badan ikut la hentam menari sama..even kat traffic light pun sama, xkira dah kalau keta tepi tgk pelik..do I know u? haaa, so mcm ok pas lampu hijau, aku xjumpa hg dah..hahaha.. masuk dalam mall pun, aku masih dgn happy go lucky mood..sampaikan Fah cakap, kakmaj tolong la jgn malukan Fah, jadi matured skit.. **err ayat dia lebih kurang mcm tu lah.. trus aku sengeh ja..dalam hati, hehehe skrg ni aku kakak ke? Dia kakak? Hahaha..malu kejap..n sampai ke malam, tetiba Fah plak ikut mcm rentak2 aku gila sikit2 ni..ehh sikit ke? Byk kot aku pya gila2..hahaha.. so tgk, kalau kita kawan dgn kawan yg happy go lucky mood, positive mood, automatic terpalit n kena tempias kat kita..

Kalau moody mood ni pun lebih kurang laa..if kita kawan dgn org moody, kekdg tempias dia pun kena sama..yelah sakit otak,sakit hati duk menahan jumpa org cenggitu kan..
Bak kata pepatah, kalau kita kawan dgn penjual minyak atar, badan kita pun berbau wangi.. jap2, pepatah ke? Ntah, tp lebih kurang la ayat dia bunyi cenggitu..

So, to all out there, jangan la moody xtentu pasal k..nak2 dgn org sekeliling..kalau ada masalah, just keep in urself sudah, klau xtahan sgt, luah la kat sesiapa yg rasa bleh bantu n heal hati tu..jgn sebab ada benda x kena, habis dgn semua org nak marah n masam muka..x best la kan..

Senyum selalu.. Senyum, x perlu kata apa2…




Dah..dah..jom kita SENYUM :)

3 comments:

  1. Saya mmg matured.

    Eh silap.

    Kakmaj matured. Gila.

    ReplyDelete
  2. http://zealnot.tumblr.com/
    Tumblr adik mu

    ReplyDelete
  3. Matured + Gila adalah gabungan yg sgt deboom yg boleh mengaktifkan sel2 muka ntuk terus senyum dan ketawa..lalala

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...