Friday, June 22, 2012

Saalih merajuk.. kesiannnn

Assalamualaikum..

     Semalam (21 Jun 2012 bersamaan pukul 4.30 pagi) kakak aku yang sulung selamat melahirkan baby boy. Alhamdulillah sihat dan berat dia 2.7kg (kalau xsilap aku laa). Dan sangat bersyukur sebab kali ni kak aku beranak secara normal. Owh yg ni baby ke-2 taw.. Anak kak yg sulung lelaki jugak tapi baru satu tahun lebih. Nama dia Saalih. Sekarang aku jadi babysitter Saalih. Manja betul si saalih ni.. Tapi senang ja nak jaga dia, bukak youtube pasal Upin & Ipin atau kartun Kungfu Panda, diamlah dia..hehehe.. xpun, kita kasi dia makan sampai dia kenyang, xmerap2 dah la.. hehehe..

     Dah 2 malam Saalih tido dgn aku, sebab kak masuk hospital. InsyaAllah kejap lgi kak boleh kuar dari hospital. Baik je si Saalih ni bila umi dia xda. Alhamdulillah. xdak la pening kepala nak jaga dia.. Memalam pun senang ja kasi dia tido, itupun kena pum2 dia kasi tido..slalu aku la tertido dulu..hehehhe..

    Semalam petang kami pergi melawat kak kat hospital. Ala x ingat pulak nama hospital tu apa..

Luaq spital



Celliar Ward

       So nak dijadikan cerita, aku, Saalih n Abg Hassan jalan cari katil kak dalam wad. Bila jumpa ja wad no. 10, terus aku selak tirai tu, hehehe..x ingat aku kasi salam ka x..hohoho..teruja sangat nak tgk baby baru..hehehe..aku masuk dulu..then Saalih kat belakang... bila Saalih nampak ja umi dia tengah dukung adik dia, terus dia terpaku. terkejut kot..aku tolak suh dia masuk x gerak..abi dia tolak suh masuk pun x gerak..pya lah terkejut.. aku dah gelak2 sebab rasa kelakar gila... tapi aku taw perasaan dia mcmna, yelah asyik duk manja dgn umi dia, tetiba dua hari x jumpak umi dia dukung baby baru, mana x terkejut kan.. kalau aku besaq saalih pun aku akan merajuk..hahaha.. errr kecik2 dlu aku mmg kuat merajuk..x caya tanya abg aku, sbb dia selalu kena marah dgn mak aku..hohohho..padan muka bangmin!! Sekarang x dah laa..x rock r majok2 beb..hohoho

     Saalih muka dah sebek bila suh p kat umi dia.. aku duk gelak lagi time tu sebab kelakar kot..muahahaha, tapi kesian tu ada la dalam hati.. Terus Saalih xnak umi dia, nak kat aku, selalunya kalau ada umi dia, aku dia xnampak dah..hehehe

Sebeknya muka Saalih..kesiannn

Merajuk, nak masuk bawah meja kaa??

Memang kuat makan betoi..
sampai umi dia kena pujuk dgn makanan,
 baru mau..hahaha

             Pastu kan..abi dia suh saalih cium umi dia, Saalih xnak..majok lagi kot..walaupun dah boleh senyum bila dapat cokolet n kopok, tapi bila suh cium xnak, sampai nanges2 xnak cium.. Sian saalih..Abi dia xkasi dia nanges, tersedu2 budak ni tahan nanges..aku dah x sampai hati..kesiann sangat2.. Duk atas katil umi dia sambil sedu2 tahan nanges, sebab x sampai hati, aku peluk dia, usap2 tangan dia, dia terus sembam nanges dalam pelukan aku..hehehe.. sebenaqnya time tu aku dah sebak, tapi tahan r, malu lah..hohoho..

Hiburkan hati Saalih
         Dekat pukul 9 kalau x silap, nurse dah halau kami suh balik..hoho..sampai hati nurse tu! Masa kat parking, Abg Hassan pg bayaq tiket parking, aku try hiburkan si Saalih..main2..pujuk dgn cokolet..kasi dia happy...hahahaha..pastu happy la !!atas tu pic tgk tu, Saalih nakal main tutup2 mata..comel je kan !

      Owh sebelum terlupa..ni pic adik saalih...
Rambut tepacak, dgn sideburn lg tuh..hohoho..
      
       Kak cakap muka adik Saalih sebijik muka mcm saalih masa kecik2 cuma mata adik dia mcm sepek sikit..hehehe...serius sebijik.. bersin pun sama ja mcm si saalih ni..hahhaa..nama x tahu lagi..dalam proses duk pilih nama...

       Semoga saalih n adik dia akan jadi perjuangan Islam nnt bila besaq.. Jadi anak yang soleh kepada umi n abi dia...dengaq cakap, jangan nakal2..  Makda sayangggg Saalih n adik :)

2 comments:

  1. haha..saalih mmg lawak lah... tp kesiannya lah. sedih la plk bila nangis sembam habeh kt kkmaj.

    ReplyDelete
  2. habis laaa dia manja dgn kakmaj pas nih..dah la nak balik dah nnt..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...