Wednesday, September 5, 2012

Kursus ..

Assalamualaikum..

Dah lama x update blog kan..busy laa lately..busy ntuk intake degree.. Alhamdulillah skrg saya ada di UPMKB, Bintulu, Sarawak.. dapat tawaran sini tp saya minta transfer ke UniSZA sebab bidang yang ditawarkan di UniSZA lebih sesuai dgn jiwa saya yang ke arah animal lover..cehhhwah ! hahahaha..Bidang yang saya dapat sekarang ni lebih kepada pertanian dan perladangan..saya ni dah la x minat bab2 pokok ni..ni kan plak nak belajaq lebih mendalam..hahaha..saya taw minat bleh dipupuk tp saya ni jenis, kalau x minat, susah nak bg komitmen..hehehe..

So disebabkan hari pertama saya datang sini, bila jumpa Dekan UPMKB n bagi surat tunjuk sebab kenapa nak transfer ke UniSZA, Prof dengan senang hati luluskan. Fuhh lega beb ! Kebetulan Prof busy dan nak cepat ke kelas, so, dia x byk soal.. dan disebabkan saya dah daftar untuk masuk kolej kediaman, saya rasa mcm nak lepak sini dlu..hehehe..saya dapat bilik dengan junior kos diploma perladangan (DPPM) sem 1.. Nama dia Fatimah, panggil dia Ema, nice girl. Orang Key-Ell hehehe..tertib ja dia ni..

Hahhh nak diceritakan, masa masuk pintu pagaq UPMKB, ada signboard tulis "Pendaftaran Pelajar Baru" dan "Kursus Penternakan Kambing". Bila tenampak ja tulis Kursus Penternakan Kambing, saya lebih semangat nak ambil tahu..yelah kambingg !!! my baby kot ! hahaha.. dan Alhamdulillah yang uruskan kursus tu bawah Kelab bakti Siswa dan kebetulan rumet saya ni yang uruskan. Terus saya tanya kuota kemasukan n bayaran macam mana. But very dissapointed bla tau kuota dah penuh, tp saya rayu sangat2 kat Ema ni supaya fasi dia kasi 1 lagi kuota. Bayaran dia RM110, murah kan ! so have to grab this chance ! malam tu Ema ada perjumpaan Bakti Siswa, dia cakap dia akan cuba tanya fasi dia.. N bla dia balik dr perjumpaan tu, dia cakap kemungkinan saya boleh join 80% tapi x dapat sijil lah sebab sijil diorg dah cetak.. sedih tu mmg sedih tp xpalah.. ilmu tu yang penting..sebab saya tgk tentatif ceramah pun diberi oleh Lecturer saya yang penah mengajaq masa saya Diploma Kesihatan Haiwan dan Penternakan (DKHP) dan diorang semua ni Lecturer luaq yg masih bekerja dalam sektor penternakan. Dan Ema nak try tanya lagi ntuk kuota kemasukan, saya harap peluang saya join 100%  boleh ! sebab ada amali kat kandang kambing jugak..owhhhh tempat lama saya praktikal..boleh saya jumpa baby yang selalu saya kendong dulu..hehehe

Kalau saya tak boleh join, maybe saya akan beli tiket balik semenanjung secepat mungkin dan uruskan kemasukan ke UniSZA..  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...