Monday, August 6, 2012

UPU Rayuan..Y U so late?

Assalamualaikum..

Ritu aku penah update entry pasal UPU.. well, aku ni gila la cemerlang dalam Academic, tp lepa xmau trima gak, nak buat mcmna, xdak rezeki kan..hahaha.. klu korang nak taw ramai gak laa kekawan aku yg xdapat tawaran degree, so kami semua terpaksa laaa buat Rayuan..

Tapi untuk result tawaran bawah UPM, aku dapat !!! Yesss aku dapat.. Tapi dapat kat UPM Kampus Bintulu, Sarawak r dalam kos Bacelor Sains BioIndustry (BSBI).. tarikh masuk 1 September 2012.. nak dekat dah la kiranya kan..tapi kan, aku tiket flight pun x beli g..hahaha.. SEBAB??

Sebab aku rasa harapan aku nak masuk UniSZA macam cerah malangnya result UPU Rayuan taw 3rd week September..mcm nak nanges ja bla taw lambat g..huhuhu..

Ayah aq kata relax r, xyah kalut beli tiket flight, hahaha..act aku bercadang nak tunggu result dari UniSZA gak ! eventhou aku dah terima tawaran study kat UPMKB, aq xrasa aku akan p sana..sebab aku dah buat solat Istikarah..petunjuk yg aku dapat semua aq rasa kat UnisZA..yelah bla aku sembang dgn dik beradik aku, dgn yakinnya aku sll cakap "nnt kakmaj study kat UniSZA, ...." slalu diolog tu akan tekeluaq..ahhaha..pastu ritu siap cakap, "nnt nak beli stationary kat Kuala Terengganu lah, malas nak bawak byk ngat barang dr Yan".. hahaha..confident gila kan !

InsyaAllah petunjuk yg aku dapat dr solat2 Istikarah ni jadi kenyataan..aku harap sangat2..

Owh lupa plak nak gtaw..untuk UnisZA aq apply Bacelor produksi dan kesihatan haiwan , sebab aku nak n tingin jadi Vet, xdpt Vet tp dapat kos ni pun aku dah cukup happy.. tulah, lenkali time Diploma dlu study betul2 bg dapat Dean list tiap2 sem baru sure dapat Vet..hohoho..xpalah, aku nak jadikan pengajaran.. Degree kali ni aku nak study betul2, study dr mula.. sebab aku dah tekad nak dapatkan 3.75 untuk CGPA 1st year, den nak apply biasiswa JPA, MARA, TAR ka..biasiswa apa g ehh? n ayah aku cakap, klu CGPA 3.7 above, dapat biasiswa penuh dari Seri Manggis, hahaha..tajaan dr ayah aku sendiri..kikiki.. InsyaAllah.. doakan ya :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...