Saturday, August 11, 2012

Iftar

Assalamulaikum..

Tadi petang 11/08/12 ada Iftar Perdana kat Maktab Mahmud Yan, sekolah adik.. Pas solat Maghrib td, ada Solat Hajat untuk budak form 3 (PMR) , form 4 (SMRAMM) , form 5 (SPM) .. SMRAMM tu Sijil Menengah Rendah Agama Maktab Mahmud, ni adik aku yg last Ariffah ngah exam, dia baru ja hbs trial, den adik aku yg Ajwad ngah SPM..

Pukul 6 ptg kami dah p sana sbb ada bacaan Yaasin, pas baca Yaasin tu, ustad tu baca doa..sgt3 sedap doa dia, dan ada mak2 yg nanges..Doa dia telampau sedap n dalam kata2 dia..pastu kami bukak posa ada ayam goreng, daging kicap, kari dalca, karipap dan kuih ketayap.. (yg ni xdak pic sbb malas bawk fon td)

Pas makan aku duk kalut cari singki nak basuh tangan..p toilet, mak2 ramai ngah ambik wuduk..mujoq aq ada g wuduk..tp dah xjmpak nak basuh tgn, kari kat tgn pun dah kering, aq bantai masuk sembahyang maghrib gak..hahahaha..pas semanyang tu baru aku p basuh..tp bla tgk tgn mcm xyah basuh jaaa..hahaha..tp xselesa laaa kan...

Masa smayang tu, perh lecun baju aku dgn peluh, panasss..hehehe..masa solat hajat tu, aku heran sbb imam sujud sat ja sujud akhir tu..dia lupa kot..hehhe..xpalah... Pas habis smayang tu, mak mai kat aku tya nak smayg teraweh kat sini ka umah? trus aku jawab kat umah lah.. xselesa smayang peluh2 n panas..nnt x khusyuk..hehehe.. balik3 tu trus aku mandi n smayang teraweh dgn mak..

Hehehe, dgn xmalu suh ayah ambik pic :)

My beloved mom ! 

Mak & Ayah :)

My gangsta Adik ! haahha..suka cari pasal dgn dia ..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...